logologologologo
  • Ιατρείο
  • Προφίλ
  • Υπηρεσίες
  • Ραντεβού
  • Blog

Συμβουλές -tips για πρόληψη κακώσεων

  • Ιατρείο
  • Blog
  • Δημοσιεύσεις & Μελέτες
  • Συμβουλές -tips για πρόληψη κακώσεων
Κατηγορίες
  • Δημοσιεύσεις & Μελέτες
Ετικέτες
  • tips
  • κακώσεις
  • πρόληψη
  • συμβουλές

Βιομηχανική των κακώσεων

Η Επιτροπή Τραύματος του Αμερικανικού Κολεγίου Χειρουργών τονίζει ότι το τραύμα είναι μία αρρώστια όλων των ηλικιών .Αιφνίδια στην εισβολή και αργή στην ανάρρωση. Το Σεμινάριο ATLS είναι σχεδιασμένο για να προετοιμάζει τους γιατρούς να εφαρμόζουν ορισμένες γνώσεις και ιατρικές πρακτικές , όπως είναι η γρήγορη εκτίμηση , η αναζωογόνηση, η σταθεροποίηση , η θετική συνεργασία με άλλους εξειδικευμένους γιατρούς και η διακομιδή εφόσον χρειάζεται .

Η σπουδαιότερη αρχή του ATLS είναι primum non nocere, που σημαίνει κατ’ αρχήν μην κάνετε κακό.

Primum non nocere σημαίνει επίσης ότι ο γιατρός που αποτυγχάνει να εφαρμόσει σωστά τις αρχές του ATLS μπορεί να προκαλέσει μία μη αναγκαία κάκωση , η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί . Σε τελική ανάλυση , ο γιατρός πρέπει να αναπτύξει ¨ επάρκεια πρώτης ώρας ¨ , που απαιτεί τη σωστή εφαρμογή των αρχών του ATLS ,ώστε να σώζει ζωές , να μειώνει την νοσηρότητα και να αποφεύγει αδικαιολόγητο κακό .

Με τις ιδέες του ATLS αυξάνεται η κοινωνική προσδοκία ότι θα σώζονται πολλές ζωές και ότι θα μειωθεί η νοσηρότητα εάν εφαρμόζονται οι κατάλληλες τεχνικές .

Συχνά, το ιατρικό προσωπικό καλείται να δώσει διαλέξεις σε τοπικές οργανώσεις , σχολεία κ.λ.π. για το θέμα των κακώσεων και την πρόληψη τους . Τα παρακάτω δεδομένα προς χρήση παρατίθενται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατανοητά και σε όσους δεν είναι γιατροί ή μηχανικοί βιο-ιατρικής τεχνολογίας . Συνιστάται η χρησιμοποίηση των πληροφοριών αυτών:

Συμβουλές -tips για πρόληψη κακώσεων
Συμβουλές -tips για πρόληψη κακώσεων

Α. Δεδομένα σχετιζόμενα με Αυτοκίνητα και Αθλήματα :

  • Ογδόντα τοις εκατό ( 80 % ) όλων των ατυχημάτων συμβαίνουν κοντά στο σπίτι ή στη δουλειά με ταχύτητες μικρότερες από 60 χλμ. / ώρα , σε ταχύτητες δηλαδή που η ζώνη ασφαλείας προσφέρει τη μεγαλύτερη προστασία .
  • Οι στατιστικές δείχνουν ότι η ζώνη ασφαλείας έχει 75 % αποτέλεσμα στην πρόληψη θανάτων και 30 % στην πρόληψη γενικά των κακώσεων.
  • Σχεδόν το 50 % όλων των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων θα μπορούσε να προληφθεί με τη ζώνη ασφαλείας.
  • Οι στατιστικές δείχνουν ότι τα άτομα που φορούν ζώνη ασφαλείας εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα λιγότερο συχνά.
  • Ενήλικες χωρίς ζώνη που κρατούν στην αγκαλιά τους ένα παιδί σε σύγκρουση με ταχύτητα 48 χλμ. / ώρα τινάζονται μπροστά με δύναμη 1,5 τόνων.
  • Ένας ελεύθερος επιβάτης σε αυτοκίνητο που συγκρούεται με ταχύτητα 56 χλμ. / ώρα υφίσταται πίεση 7.650 kg για να ακινητοποιηθεί.
  • Τα παιδικά καθίσματα ασφαλείας σώζουν τουλάχιστον 160 ζωές κάθε χρόνο. Περίπου 52.600 παιδιατρικές κακώσεις μπορεί να προληφθούν με τη σωστή χρησιμοποίησή τους.
  • Ο επιβάτης ενός οχήματος έχει 25 φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστεί εάν τιναχθεί έξω από το όχημα παρά αν είναι δεμένος στη θέση του με ζώνη ασφαλείας.
  • Σε πρόσκρουση με ταχύτητα 48 χλμ. /ώρα , ο ελεύθερος οδηγός ή επιβάτης πέφτει πάνω στις εσωτερικές επιφάνειες ή τα παράθυρα του αυτοκινήτου με την ίδια πρόσκρουση όπως σε πτώση από ένα τριώροφο κτίριο.
  • Στην πλειοψηφία των θανατηφόρων συγκρούσεων με αυτοκίνητα συμβάλλει ένας ή περισσότεροι από τους εξής παράγοντες: ταχύτητα , αλκοολισμός , και μη χρησιμοποίηση ζώνης.
  • Η πλειοψηφία των θανατηφόρων συγκρούσεων με αυτοκίνητα συμβαίνει σε στεγνό, ίσιο, αγροτικό δρόμο! Σπάνια ευθύνεται το περιβάλλον ή ο σχεδιασμός των εθνικών οδών.
  • Τα αθλήματα και άλλες αθλητικές δραστηριότητες και ο εξοπλισμός τους ευθύνονται για περισσότερες κακώσεις που χρειάζονται θεραπεία στα επείγοντα τμήματα, από όλες τις άλλες κακώσεις που προέρχονται από άλλες δραστηριότητες και προϊόντα.

 

Β. Δεδομένα από ποδήλατα

  • Τριακόσια ( 300 ) παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο από κακώσεις σχετιζόμενες με ποδήλατα .Ενενήντα τοις εκατό ( 90 % ) των θανάτων αυτών προκαλούνται από συγκρούσεις με οχήματα.
  • Ογδόντα τοις εκατό ( 80 %) από τους θανάτους αυτούς σχετίζονται με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
  • Οι σχετιζόμενοι με ποδήλατα θάνατοι είναι συχνότεροι σε παιδιά 10 ως 14 ετών.
  • Τα ποδήλατα σχετίζονται με κακώσεις τις παιδικής ηλικίας περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο προϊόν που χρησιμοποιούν τα παιδιά.
  • Τετρακόσιες χιλιάδες 400.000 παιδιά αντιμετωπίζονται κάθε χρόνο στα επείγοντα τμήματα με κακώσεις από ποδήλατα .Το ένα τρίτο των κακώσεων αυτών είναι κρανιοεγκεφαλικές.
  • Τα κράνη μειώνουν τον κίνδυνο κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων κατά 85 %.
  • Η καθολική χρησιμοποίηση κράνους θα έσωζε μια ζωή κάθε μέρα και θα προλάβαινε μια κρανιοεγκεφαλική κάκωση κάθε τέσσερα λεπτά.
  • Η επιβολή αναγκαστικής χρήσης κράνους έχει μειώσει την θνησιμότητα κατά 80 % στις περιοχές που έχει επιβληθεί.
  • Κάθε δραχμή που σπαταλιέται για κράνος σώζει δύο δραχμές σε ιατρικά έξοδα.
  • Δύο χιλιάδες διακόσια 2.200 παιδιά που τραυματίζονται με ποδήλατα υφίστανται μόνιμες αναπηρίες. Τα κράνη θα προλάβαιναν 1.700 από τις κακώσεις αυτές.
  • Η χοντρική αφορά σε κράνη κοστίζει λίγο.
  • Το κόστος των θανάτων και των κακώσεων με ποδήλατα υπολογίζεται κάθε χρόνο σε 8 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • Σχεδόν το ήμισυ όλων των θανάτων συμβαίνει μεταξύ των τεσσάρων και οκτώ κάθε Παρασκευή απόγευμα .

* Τα στατιστικά στοιχεία αφορούν στις Η.Π.Α. –


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Advanced Trauma Life Support for Doctors ATLS . ( Ελληνική Έκδοση 1997 ) .-

Share
0
© 2017 - 2019 ΩΡΛ Χαλκίδα Dr. Γιώργος Χαραλάμπους. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.